Η καθαρή ομορφιά έχει αίγλη. Αριστουργηματική μέσα στην απλότητά της. Clean beauty. Ατόφια περιποίηση. Φυσικά συστατικά. Βιωσιμότητα και προστασία του περιβάλλοντος.
Λέξεις, σκέψεις, φράσεις και στιγμές που περιέχονται μέσα στην έννοια clean beauty φτιάχνουν εικόνες, προϊόντα και ρουτίνες περιποίησης. Όλος ο πλανήτης δείχνει να βρίσκεται μπροστά από σπουδαίες αλλαγές. Κι η μαγεία του το clean beauty φωτίζει τα νέα κι αλλιώτικα δεδομένα του.
Αυτή η καθαρή ομορφιά που αναζητάει κανείς πια για να δει διαφορά, στη μέρα, στην επιδερμίδα, στη διάθεση και στον κόσμο όλο πρωταγωνιστούν περισσότερο από ποτέ, ξεπερνώντας trends και εστιάζοντας στις ουσιαστικές ανάγκες για μια περιποίηση που έχει στο dna της ένα ethical κομμάτι, δηλαδή την ηθική με την οποία έχει φτιαχτεί το οτιδήποτε (τόσο προς τα συστατικά και πόσο αυτά εν τέλει είναι φιλικά για το περιβάλλον). Οι ανακυκλώσιμες και ανακυκλωμένες συσκευασίες τοποθετούνται περίτεχνα σε συζητήσεις και τραπέζια ως πιο διερεύνηση και δημιουργία τους.
Η συζήτηση για ό,τι clean δεν είναι πρόσφατη. Έχει ξεκινήσει πολλά χρόνια πριν. Την τελευταία 5αετία όμως οι εταιρείες είναι έτοιμες να κάνουν αλλαγές, καθώς όλοι εμείς αναζητούμε πια προϊόντα που δεν περιέχουν parabens, σιλικόνες, αλουμίνιο κ.α συστατικά που πιθανόν να έχουν επιπτώσεις στην υγεία της επιδερμίδας μας.
Η μεγαλύτερη τάση της ομορφιάς έχει μεγάλη ιστορία, απλά τώρα την παρακολουθούμε και κάτι περισσότερο νιώθουμε.
Από κάπου ξεκινάνε όλα
Το 1976 στο Brighton της Αγγλίας η υπέροχη κι αναρχική της βιομηχανίας ομορφιάς – όπως την έλεγαν- Anita Roddick, ιδρύτρια του The Body Shop® είχε ως βασικό της γνώμονα να κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν καλά – και αυτό να φαίνεται στο πρόσωπο, το σώμα και την ψυχή τους. Έτσι αναζήτησε πρώτη απ’ όλους αλλιώτικους τρόπους για να έχει ένα θετικό αντίκτυπο στον κόσμο προσφέροντας υψηλής ποιότητας, εμπνευσμένα από τη φύση προϊόντα περιποίησης προσώπου, μαλλιών και μακιγιάζ, που δημιουργούνταν με ηθικό και βιώσιμο τρόπο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Λίγο μετά, το 1978 στη Μινεάπολη ιδρύθηκε η Aveda. Eμπνευστής της είναι ο Horst Rechelbacher. Υπέρμαχος της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας, που με το πάθος του για κάτι αλλιώτικο στη ζωή του, δημιουργεί φυτικά προϊόντα για τα μαλλιά, το δέρμα και το σώμα για επαγγελματίες, αλλά και για κάθε απαιτητικό πλάσμα του πλανήτη Γη. Υιοθέτησε μια ολιστική σκέψη και την πεποίθηση ότι η ατομική ομορφιά συνδέεται άμεσα με την ομορφιά του κόσμου γύρω μας. Οι ιδέες του ήταν τόσο δυνατές που έφεραν επανάσταση στη βιομηχανία ομορφιάς. “Είμαστε η γη”, είπε. “Είμαστε το χώμα. Είμαστε το νερό. Είμαστε τα πάντα.” Και πρότεινε να δοκιμάσεις κάθε ένας μας έναν βιολογικό τρόπο ζωής. “Καλλιέργησε μέσα στο δικό σου το σπίτι. Καλλιέργησε την δική σου μέντα και φτιάξε το δικό σου τσάι. Γιόρτασε τη ζωή.” Τα λόγια του έγιναν κίνημα.
Η προνοητικότητα του Horst αποδεικνύει το πόσο μπροστά από την εποχή του ήταν και κληρονομιά του δείχνει μοναδική με όσα κάποτε είχε πει: “Κάθε μέρα παρουσιάζεται σε όλους μας η ευκαιρία να δημιουργήσουμε θετικά αποτελέσματα. Ακόμη και οι απλούστερες, φαινομενικά ασήμαντες επιλογές που κάνουμε στην καθημερινή μας ζωή – τι θα φάμε, τι θα φορέσουμε, τι θα χρησιμοποιήσουμε στο σώμα μας και στα σπίτια μας – έχουν μια κυμαινόμενη επίδραση που φτάνει πολύ πιο πέρα από μας προσωπικά”.
Η Aveda χρησιμοποιεί από πάντα λοιπόν συστατικά φυσικής προέλευσης, είναι cruelty free (δεν κάνεις ποτέ δοκιμές σε ζώα), το άρωμά της είναι αγνό και προέρχεται απευθείας από λουλούδια και φυτά, έχει περιβαλλοντική ευθύνη (καθώς η παραγωγή της γίνεται με 100% αιολική ενέργεια), ενώ οι συσκευασίες της από ανακυκλωμένα υλικά.
Από τότε μέχρι σήμερα το φωτεινό παράδειγμα του clean beauty ακολούθησαν αξιόλογες ομάδες και κάθε φωτεινή εξαίρεση γίνεται χρόνο με το χρόνο και μέρα με τη μέρα επιτακτική ανάγκη. Οι οικολογικές ανησυχίες στη βιομηχανία της ομορφιάς είναι πολλές. Κι άλλες τόσες οι εταιρείς που πρεσβεύσουν τη νέα ηθική υπογραφή, αίσθηση και στάση.
Κάπου στο σήμερα μπούκαρε κανονικά στη ζωή μας η εκπληκτική Gwyneth Paltrow με μια περίσσεια απλότητα και χάρη, που όχι απλά διέδωσε έναν ολιστικό τρόπο ζωής φέρνοντας στο προσκήνιο της δημοσιότητας προϊόντα περιποίησης κι υπηρεσίες που ξεσηκώνουν τα πιο περιζήτητα θέλω μας (για φυσική ομορφιά), αλλά έκανε trend την ηθική στάση απέναντι στο περιβάλλον και τα ζώα.
Τώρα πια φαίνεται ότι η ηθική στην περιποίηση αναμειγνύει πολύ καλά ένα ολιστικό well being εγχείρημα με μια πράσινη διάθεση καταναλωτικής προσέγγισης.
Εν μέσω μιας παγκόσμιας πανδημίας η διάθεση για περισσότερη και βαθύτερη γνώση γύρω από θέματα περιποίησης που αλλάζουν τελείως τον τρόπο που φερόμαστε στην επιδερμίδα και το περιβάλλον δείχνει να κορυφώνεται. Τα παθήματα συστατικών και παραγόντων που είναι ερεθιστικά για την επιδερμίδα και βλαβερά για το περιβάλλον αναμένεται να μπουν σε λίστες, όπου θα έχουμε πρόσβαση όλοι μας, προκειμένου να ξέρουμε όλα τα δύσκολα beauty logistics για το παρόν και το μέλλον μας.
πι.ες: Μιλώντας για clean beauty τσέκαρε μερικά αγαπημένα beauty brands: Grown Alchemist, Aegli, Αlchemia Soaps και όλη τη σειρά Garnier Bio.
Το νου σου όμορφε κόσμε σ’ αυτά τα αλλιώτικα κι ενδιαφέροντα της περιποίησης
Πρέπει να προστατευουμε το περιβάλλον. .